maandag 29 augustus 2011

Rook'afbouw'dagboek, dag 1

This is it ! Dan toch beslist om af te bouwen met roken. Van 20 à 25 sigaretten per dag tot 15 kankerstokken per dag. Voel me stoned. Ik voel me een winnaar, doch er staat me een zware opdracht te wachten. Na vijf weken zou ik nog maximum 5 sigaretten per dag roken. Uiteraard doe ik dit onder begeleiding. Dandy heeft immers begeleiding nodig. Elke dag !
Waarom dit rook'afbouw'dagboek ? Heeft Dandy aandacht nodig ? Kan hij niet zonder belangstelling ? Dit is best mogelijk...maar het is 'em vooral te doen rond het AFSLUITEN van een 9 jaar durend overmatig gebruik van tabak EN het minder belasten van zijn 'rokers'maag. Jawel, rokersmaag. Tik het woord in google en u zal er niet wijzer op worden. Toch heeft de maagdokter deze term gebruikt en ik geloof hem.
Zal Dandy deze lastige periode met een goed gevoel kunnen afsluiten ? Zal hij niet verleid worden door zijn vele mederokers toch door te gaan met het onophoudelijke roken ?
Hij is in ieder geval gemotiveerd en gedreven om af te bouwen. U wordt dagelijks op de hoogte gehouden via enkele schrijfselen. Verwacht geen epistel, maar een bescheiden weergave van een 31-jarige jongeman die van plan is de tabak grotendeels uit zijn leven te bannen... Tot morgen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten