donderdag 25 augustus 2011

Humor

Dat de zwartgalligheid het overneemt van het pure plezier is zwaar om dragen. Deze jongen heeft zonlicht nodig ! " All the leaves are brown/And the sky is grey " uit het prachtige 'California dreamin' ' van The Mamas & The Papas.

Eind augustus en nauwelijks zon te bespeuren, we beleven de meest depressief makende zomer sinds...sinds wanneer, ja ? Frank De Boosere !

En toch... Toch kan de pret niet op. Humor in tijden van economisch verval, de Pukkelpopellende, het algmeen rookverbod, en de matige muziekprogrammatie van StuBru.

'Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet " . Ik wou dat ik deze zinsnede had bedacht, maar niet dus. Ik gok Brusselmans, die andere sombermans, maar ik ben er niet zeker van.

In ieder geval, nog meer dan de helende kracht van muziek, heeft humor een ongeziene impact op de psyché van de mens. Maar de ene humor is de andere niet. Lichtvoetigheid in 'Villa Vanthilt', soms best te pruimen, maar al te vaak overbodig, gebakken lucht. Neen, geef mij maar de zwarte humor zoals in de prachtfilm 'Adam's apples', een Deense parabel waarover ik echter niets kwijt wil. Ontdek en geniet !

De heldhaftigste vorm van humor is de zelfspot. Mensen nemen zich vaak te au sérieux terwijl ze in deze drieste tijden beter moeten weten. Ik beweer niet dat humor levens kan redden, maar dat het de pijn verzacht, dàt durf ik luidop denken.

Graag had ik afgesloten met een sterk staaltje humor in De Humo van deze week.
In Uitlaat : " Er is verdorie niets erotisch aan die dvd die voor 9 euro bij de 'Goedele' zat. Ik doe hem cadeau aan mijn 9-jarig neefje. " Antwoord uitlaatcommentator : " Uitstekend idee voor een kerkelijke feestdag, Roger. "

Bye, bye, 'till the next time !

(dv)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten