donderdag 1 september 2011

Linde

" Dorien straalt altijd. Ik vraag me af waar die constante gelukzaligheid vandaan komt. Ik kan daar nachten van wakker liggen. Echt waar ", sprak ik tot Linde, mijn psychotherapeute.
Het uurtje was om. Ik groette Linde en ging met een verlicht brein naar huis. Althans, dat maakte ik mezelf wijs. Eens terug thuis begon ik me suf te piekeren en rookte de ene na de andere sigaret.
Roken is meer dan wat genot. Het is een levensstijl. Ik fantaseerde hoe Linde de post-coïtale sigaret oprookte. Het was een prettige, gedenkwaardige fantasie...
Ik mocht haar wel. Ze is net als ik een prille én rijpe dertiger mààr dan met een gestructureerde gedachtegang.
Ik dacht...misschien moet ik wel een boek schrijven. Maar waar zou dat boek in godsnaam over handelen ? Eens denken... In de culinaire slash science-fiction-sfeer : 'Paté met slagroom anno 2047 '. De titel had ik al, nu nog de inhoud. Ik zou ook een psychologisch drama kunnen schrijven, 'Zielknijper De Vorte Psy en de Temesta's ' of soft-erotiek : ' Trutalie met een wandelstok in haar gleuf ' ... Ach wat zou het ? Wat had dit te betekenen ?
Het was avond. Ik had alweer een vrij nutteloze dag achter de rug.
Ik stelde me voor : nog 31 jaar op deze planeet rondhossen, denken, schrijven en bij tijd en wijle een werkje opknappen. Het zag er niet slecht uit. En elke week is er het sessieuurtje bij Linde...
(dv)

2 opmerkingen:

  1. Uit interesse (lees vrouwelijke nieuwsgierigheid) ben ik een tijdje geleden je blog eens komen bekijken. Je rake manier van schrijven, en het beetje wat ik te weten kom over hoe je leven er nu uitziet, zorgen ervoor dat ik hier nu regelmatig eens strand. Je blog doet me terugdenken aan de goeie ouwe tijd waar je kanttekeningetjes maakte in mijn cursus.
    Rarara :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-))) Wie ben je Rarara ? Leuke reactie, nu gaan we samen wel eens een koffietje drinken é in 2013. Was het 2006 dat ik je voor het laatst heb gezien ? En welke cursussen heb ik volgeklad ? Maak je kenbaar !! xxx

    BeantwoordenVerwijderen