zaterdag 19 november 2011

Planet Dandy

Als je op Planet Dandy vertoeft, is er geen tijd en ruimte voor buldergelach. Wat gegrinnik is al
voldoende.
Ik hoef niet geëntertaind te worden, ik bén entertainment. Met een duivelse aanblik, dat wel.
Dandy vertoeft vaak in het gezelschap van mensen met zijn ziekte : de algehele weemoed der dingen.
Dandy is vriendelijk, sympathiek en charmant, maar eveneens : wanhopig, tegendraads en altijd
klaar om met Uw kleinburgerlijk leventje te spotten. U had het maar anders voor elkaar moeten
krijgen. U hebt het makkelijke pad van het leven gekozen : proficiat !
U wacht boeiende tijden, mijnheer en mevrouw.

Ach, Planet Dandy... U kan mij van hoogmoed verdenken, van algehele zelfoverschatting... Ga vooral uw gang maar, beste.
Maar waar zou ik anders moeten vertoeven ?
Eens per week bij psychotherapeute Linde bijvoorbeeld...

Die dag ging ik blijgemutst naar Linde. Ik klopte aan.
" Davy ! Wat een verrassing ! Hoe gaat het ? "
" Lekker, Linde... "
Wat zei ik nu zojuist ? Lekker, het gaat... lekker. Wat een foute woordkeuze !

De sessie moest ingekort worden. Linde had maar 50 minuten tijd voor Planet Dandy.
Ik vertelde honderduit over mijn ontgiftingskuur die die dag reeds twee weken aan de gang was.

" En ja, winderigheid... Ik laat wellicht om de minuut een windje... " (korte pauze)
" Waar zijn de tijden toen ik Bibi Tsjoetn Pépé Kiekens, mijn voormalig lief, meer dan eens per
dag trakteerde op een welgemikte scheet in haar gezicht... (lachje) Ach Linde, mijn relatie met Bibi, die was bij tijd en wijle een voltreffer. Bij haar kon ik volledig mezelf zijn. Ik heb nog in haar
bekje gepist !! (gegrinnik, hoewel hier misschien een bulderlach paste) ... "
" Dat, ... hoef ik niet te weten, Davy, trouwens, uw tijd is om, tot volgende..."
(kwaad) " Week ?? Linde, volgende week ?? Volgende week ? Ik kom niet volgende week ! U
aanvaardt gewoon niet dat ik een excentriek leven leid of leidde. U vindt pissen in de muil der
partner tot-ààl ongepast. Ik wed dat u er stiekem van droomt dat uw partner eens in uw bekje pist... ! "
" Eruit, Dandy, er-uit !!!! "
" U noemt mij Dandy ?? "
Ze zweeg. Ik vermoedde dat ze verwees naar Planet Dandy waar ik al een tiental jaar op vertoef.
Ik ben er graag, maar laat uiteraard enkel mezelf toe op die planeet. Tenzij, tenzij... er een excentriek meideken mij graag wil vergezellen... Een eventueel buldergelach zou ik haar in de
'kennismakingsronde' vergeven...

(dv)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten