vrijdag 26 maart 2010

The Andorra Session - Bram Moony ***1/2

Bram Vermeersch solo, simpelweg Bram Moony tokkelt zich op zijn EP een eind weg bestemming Weemoed en Schoonheid. Dat bewijst de prille dertiger met zijn 8 korte, maar begeesterende nummertjes. Het zijn miniatuurkunstwerkjes met weinig tekst maar des te meer verbeelding. 'Out of sight' bijvoorbeeld dat wel erg doet denken aan de surreële wereld van de betreurde Mark Linkous van Sparklehorse. Kent u een mooiere referentie?
'The Andorra Session' steekt vol pareltjes die tijdloosheid uitstralen. Opener 'A lifesaving stroke of luck' -alleen die titel al - kon al meteen op mijn goedkeuring rekenen. Vervolgens : 'A sinner fits his shoe', een vroeg hoogtepunt, een soortement -ik druk me voorzichtig uit - hippie-sing-a-long-song met een bittere nasmaak. Onaards mooi ! Let op de gescandeerde 'bee ba ba loo's !
'The Andorra Session' is enkel gitaar en stem, opgenomen op een 4-track. Af en toe doet het wat denken aan Devendra Banharts uitstekend solodebuut 'Oh me oh my...' wat voorwaar alweer een prachtige referentie is.
Eindigen doet Bram met het instrumentale 'Bummelfahrt', een song die na zeven melancholische werkjes weer hoop doet uitstralen.
Laten we met z'n allen hopen dat Bram Moony een succesvolle carrière te wachten staat. Ik wens het hem ten zeerste toe. (dv)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten