donderdag 30 juni 2011

Arabi Araba

Arabi Araba
alleen Allah komt het toe eenzaam te zijn
Indien Hij de dood niet had uitgevonden,
zouden wij elkaar opeten

De mens bezit slechts wat hij overwonnen heeft
of hoe een Arabisch zegswijze luidt : " Beledigingen
moeten in zand geschreven worden en complimenten
in steen gegraveerd "
Ik leer, ik héb geleerd
dat het aards paradijs zich bevindt op de rug der paarden, in de
lectuur van boeken, tussen de borsten van de vrouwen

Vrouwen om van te hou(d)en
Meisjes - niet op te eisen
Maar te koesteren : het zuchten van een mooi meisje wordt verder gehoord
dan het gebrul van de leeuw

Arabi, Araba
c'est comme ca
een kom sla ??
Hoor ik u denken - ik bedien u op uw wenken, met meer van dat Arabisch
fraais
neen, ik spreek geen koeterwaals maar 'Mozambiques'
voor mij gene fishsticks maar echte vis
Gooi een gelukkig man in zee en hij komt eruit met een vis in zijn mond

Toegegeven, ik weet meer van ellendig beven
dan van gelukkig zijn maar laat dat ons humeur niet verpesten
De Arabieren, excusez, de Arabiërs komen graag naar het westen
Ik vind dan ook dat we hen ten alle tijde moeten verwelkomen
en het te integreren in ons samenzijn
No pain, no gain
Niets gaat zonder pijn
En als je wat te veel droefenis ophebt,
praat dan niet

" Zwijgen is een geneesmiddel tegen verdriet "
En ja, mijn tekst rockt als een tiet

(dv)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten